Soichiro Honda v rámci príprav na naše prvé preteky seriálu Formuly 1 v roku 1964 pri Veľkej cene Maďarska.

Krst ohňom

Soichiro Honda povedal, že „úspech je 99-percentné zlyhanie“, a od chvíle, keď sme v roku 1962 začali testovanie v rámci príprav na svoje úplne prvé preteky Formuly 1 na Veľkej cene Maďarska v roku 1964, sme si prekážok užili viac než dosť.

  • POČIATOČNÉ ROKY

    1962 – 1967

  • ZLATÝ VEK

    1986 – 1988

Posunúť

F1 race cars on the track.

Zlatá éra

V roku 1987 motory Honda poháňali tímy Lotus aj Williams. Soichiro Honda vždy sníval o tom, ako víťazstvo premení na skutočnosť. Vyhrali sme pohár jazdcov aj konštruktérov.

F1 race cars on the track.

Honda power

Naša víťazná séria pokračovala v roku 1988, keď McLaren priviedol naše motory na vrchol úspechu. Alain Prost a Ayrton Senna riadili preplňovaný šesťvalec RA168-E. Vyhrali sme 15 zo 16 pretekov, keď Ayrton prevzal pohár jazdcov a znovu sme si nárokovali pohár konštruktérov.

F1 race cars on the track.

Pretekárske legendy

V roku 1989 po zakázaní turbodúchadiel sa tím McLaren-Honda rozhodol pre jedinečnú stratégiu motora V10. Znova sme ovládli pohár konštruktérov s Ayrtonom Sennom a Alainom Prostom – majstrom bol tento raz Alain Prost.

F1 race cars on the track.

Sila, ktorá nás ženie vpred

Víťazstvo Gerharda Bergera pre McLaren-Honda na austrálskej GP 1992 v poslednom preteku roku ukončilo našu druhú éru v F1. V nasledujúcich sezónach sme zostali v F1 ako dodávateľ pohonných jednotiek až do roku 2000.

Ďalšia úroveň

Zvyšujúce sa tempo.

V 2000 sme sa vrátili ako dodávatelia motorov pre BAR a v roku 2004 sme skončili na druhom mieste. V roku 2006 náš tím, ktorý sa premenoval na Honda F1 Racing, zvíťazil vo Veľkej cene Maďarska – v pretekoch, v ktorých Jenson Button prvýkrát zvíťazil v pretekoch Formuly 1. V roku 2007 sa začal program vývoja motorov Earth Dreams, ktorý sme však v dôsledku globálnej finančnej krízy museli ukončiť. V roku 2009 však tím s novým názvom Brawn GP dokončil vývoj vozidla a spoločne s Jensonom Buttonom vyhral šesť z prvých siedmich pretekov a nakoniec sa stal jednotkou v kategórii jazdcov aj konštruktérov.

Close up of 1.6 litre turbocharged engines.

Oheň znova splanul

Od roku 2014 prešla Formula 1 na hybridné pohonné jednotky a monoposty boli poháňané účinnými preplňovanými motormi s objemom 1,6 litra. Športová túžba urobila svoje. Späť na štartovací rošt sme sa postavili v roku 2015 a obnovili jedno z najslávnejších partnerstiev v pretekoch vôbec - Honda-McLaren.

VIAC O HYBRIDNEJ TECHNOLÓGII
Close up of 1.6 litre turbocharged engines.

Základy pre budúcnosť

S novými partnermi Scuderia Toro Rosso sme začali testovať STR14 a RA618H. Bol to rok, ktorý tiež priniesol zmenu v manažmente Honda Racing F1, pričom Toyoharu Tanabe prevzal novú rolu technického riaditeľa. Bol to tiež rok, keď sa nám podarilo dosiahnuť najlepších výsledkov od nášho návratu, so 4. miestom v Bahrajne. Aj keď sa to mohol zdať rok sklamaní, pokiaľ ide o výsledky, vytvorila sa dobrá platforma, na ktorej sme mohli stavať v budúcnosti.

Close up of 1.6 litre turbocharged engines.

Nové tímy a nové tváre

V roku 2019 sa tím Aston Martin Red Bull Racing rozhodol pre pohonnú jednotku Honda spolu s tímom Scuderia Toro Rosso. Po prvý krát od roku 2002 sme poháňali 4 monoposty na štartovom rošte. Privítali sme tiež niekoľko nových tvárí v rodine Honda, keď sa k Paddocku F1 pripojili Alex Albon a Daniil Kvyat spolu s Pierrom Gaslym a Maxom Verstappenom, ktorí získali 9 pódií vrátane 3 víťazstiev. Team Scuderia Toro Rosso vybojoval svoju najväčšiu bodovú nádielku a dvakrát vystúpal až na pódium. Daniil Kvyat v dažďom nasiaknutom Hockenheime skončil na treťom mieste a Pierre Gasly v Brazílii porazil Hamiltona, čím dosiahol až na striebornú medailu.

PREHĽAD TÝMOV PRE ROK 2020

Tímy
Vozidlá
Vodiči
Najlepšie výsledky od 2019
Najrýchlejšie kolo od 2019
Aston Martin Red Bull Racing

Monopost RB16

Max Verstappen a Alexander Albon

3 výhry, Rakúsko, Nemecko a Brazília

Najrýchlejšie kolo - Verstappen

Hungaroring 1:14.572

Scuderia Alpha Tauri

Monopost AT01

Pierre Gasly a Danil Kvyat

Brazília: 2. miesto

Najrýchlejšie kolo - Gasly

Shanghai International Circuit 1:34.547

Pohľad spredu na rad vozidiel Honda.

Rad modelov Honda

Pretekárska DNA je súčasťou všetkých našich automobilov. Presvedčte sa o tom na vlastné oči.